Христо Трънчев: Когато купува автомобил, българинът търси най-доброто за парите си – сервизиране, застраховка и поддръжка

Христо Трънчев е Управител на Кале Ауто Сливен – дилърът на Toyota, признат за най-добър в България за 2019 г. и носител на наградата Ichiban на Toyota Motor Europe за добро отношение към клиентите. Вижте прогнозите му за пазара на автомобили,  как ще се променят продажбите на нови и употребявани коли и какво обслужване да очакват клиентите през следващата година.

 

Г-н Трънчев, как фирма от Сливен получи приза на Toyota Motor Europe за най-доволни клиенти за 2019 г.?

– Краткият отговор е с добър екип и с това, че поставяме нуждите на клиента в центъра на целия процес по продажба и обслужване. Целта ни не е да продадем или сервизираме автомобила, клиентът да си тръгне, а ние да затворим вратата зад него и да чакаме следващия. Когато си търговец като Кале Ауто – с доказано име от над десетилетие, не можеш да си позволиш това. В работата си през годините винаги сме се водили първо от удовлетвореността на клиента и неговото спечелване в дългосрочен план, а не от мотива за еднократната продажба и бързата печалба. Нашият бизнес е бизнес с доверието. А наградата Ichiban на Toyota Europe беше неочаквана за нас, въпреки желанието и стремежа ни да я притежаваме. Тя се връчва за клиентска удовлетвореност всяка година само на един дилър в държава. Бяхме в конкуренция с 2500 дилърства от 45 европейски държави. Тя просто се случи като естествена част от възвръщаемостта на работата и на усилията ни.

– Световните производители пускат на пазара масови модели с все по-близки технически и финансови параметри, как се справяте и какво да очакваме през следващата година?

– Прави сте, все по-често различни марки предлагат сходни продукти, но това не е само при автомобилите, но и при мобилните телефони, компютрите, техниката въобще. Бизнесът се променя и ние от Кале Ауто отдавна сме осъзнали, че продажбата е част от цялостен процес на позициониране, диалог и отношение, не само към клиентите, но и вътре в екипа. Първо покупката на автомобил е процес – освен цената, хората избират и технически параметри, условия за обслужване на автомобила, за сервиз, за помощ при инциденти. Затова ние имаме цяла верига от съпътстващи услуги, които предлагаме в пакет. Освен традиционно доброто ни сервизиране, вече помагаме на клиентите си и при дейности, които изискват инвестиция на време от тяхна страна, като застраховане например. Все по-често динамични и делови хора , се възползват от услугите ни, които са насочени към спестяване не само на средствата им, но и на тяхното време – имам предвид т.нар. concierge service. Консиерж сървис осигурява на клиентите ни сервизно обслужване от „Врата до Врата“, заместващ автомобил, помощ при завеждане на щети и Годишен Технически Преглед и др.

 

– Българите не сме богати, ще стигнем ли до там да сме длъжни да купуваме предимно нови автомобили, след като държавите от Европейският съюз, включително и България, поетапно въвеждат ограничения за движение на стари дизели, неотговарящи на еко-нормите?

– Не можем да сме толкова крайни. Въпреки, че и в автомобилната индустрия, както и в много други, се налагат постепенно еко-норми, има един дълъг период, в който авто-паркът ще се промени разумно. Средностатистическия доход на българина не е висок и той не разполага с достатъчно средства, за да си позволи нов автомобил, но той все пак има усет и доста по-добра техническа грамотност от средния европеец например. Тези, които могат да си позволят нов автомобил, го купуват. Другите търсят начини не да купят най-евтиното, а да вземат най-доброто срещу предварително обмислена сума от семейния бюджет. Затова ние насочихме усилията си към задоволяване на нуждите и на този тип клиенти. В момента Кале Ауто предлага употребявани автомобили (макар че понятието е доста разтегливо и за нашите коли това е силно казано), които по параметри като сигурност, техническа изправност, надеждност, комфорт и еко-норми по нищо не отстъпват на новите. А по отношение на цена и на гъвкави схеми за плащане, смея да твърдя, че сме най-адекватни на пазара в съотношението марка-клас-пробег- сервизиране.

– Какво ще се случи с огромния пазар на употребявани автомобили у нас?

Все по-често ни посещават клиенти, за които старата английска поговорка „Не съм богат, за да купувам евтино“ вече е станала начин на живот. Доста българи се напатиха от покупки на употребявани стоки, които в последствие излизат скъпо и прескъпо. Тук имам предвид не само автомобилите, а всяка друга техника. Специално за автомобилите рядко са тези, които са случили на такъв без превъртян километраж или прикрити дефекти в името на продажбата. Пазарът на употребявани автомобили постепенно ще се регулира в посока да останат само сигурни търговци. Струпването на „старите автомобили на Европа“ у нас отшумява. Обикновено в развитите европейски държави съотношението между стари и нови автомобили е 2 или 3 към едно, докато при нас в България този показател достигаше 10 към едно. В последните години обаче, нещата се променят и в момента по данни за регистрирани автомобили до октомври включително, това съотношение е 5 към 1 или 193 572 употребявани регистрирани в КАТ коли срещу 36 352 ново регистрирани в КАТ автомобили.

На снимката: Христо Трънчев, Управител на Кале Ауто

На снимката: Момент от връчването на наградата Ichiban в Женева. От ляво на дясно:  Вайос Доцикас – Изпълнителен директор на Toyota Balkans,Христо Трънчев – Управител на Кале Ауто ООД, южноафриканският параолимпиец Тайрън Пилей – посланик на Toyota Ichiban, Симеон Ичеренски, Мениджър „Сервиз на дейност“ на Кале Ауто ООД. Снимка: Toyota Europe Newsroom, newsroom.toyota.eu