Община Ямбол спечели два проекта за основен ремонт на Детска градина „Щастливо детство“ и Основно училище „Христо Смирненски“

Одобрени са два проекта на Община Ямбол за модернизация на образователната среда с финансиране по Националния план за възстановяване и устойчивост. Първият е за основен ремонт на сградата на Детска градина „Щастливо детство“, а вторият –  на Основно училище „Христо Смирненски“.

Целта на първия проект е да бъде осигурена подходяща, благоприятна и съвременна образователна инфраструктура за провеждане на ефективен образователен процес в централната сграда на Детска градина „Щастливо детство“. Предвижда се доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане. В сградата на детската градина ще бъдат извършени основно обновяване, ремонт на ВиК и електроснабдителната мрежа, подмяна на старите осветителни тела с нови енергоспестяващи, на старата дървена дограма, монтиране на система за автоматизация и контрол на топлоснабдяването, вътрешно обновяване на помещенията за децата, достъп на лица с увреждания, за придобиване на цялостен обновен облик. Стойността на проекта е 1 999 998,92 лв., а срокът за изпълнение е 19 месеца от подписване на договор за безвъзмездна финансова помощ.

Вторият проект предвижда основен ремонт, обновяване и модернизиране на Основно училище „Христо Смирненски“ – град Ямбол. Стойността на проекта е 2 499 982,82 лв., а срокът за изпълнение е 20 месеца от подписване на договор за безвъзмездна финансова помощ. В резултат от предвидените строително-монтажни работи ще бъде осъществена икономия на електрическа и топлинна енергия, внедряване на възобновяеми енергийни източници, безопасна експлоатация и хигиена. Ремонтът ще осигури достъпна среда за хората с увреждания.

Изпълнението на тези проекти ще допринесе за подобряване на качеството на образованието и условията на работа и обучение на деца, ученици и учители в община Ямбол. Модернизацията на образователната инфраструктура ще подкрепи адаптацията на обучението спрямо динамиката на пазара на труда и развитието на уменията за професиите на настоящето и бъдещето.