Областният управител върна за ново разглеждане 20 точки от втората сесия на ОбС „Тунджа“

За ново обсъждане върна 20 от решенията на Общински съвет „Тунджа“ областният управител Димитър Иванов. Това са двадесет от общо двадесет и трите разгледани точки и решения на втората редовна сесия на Общински съвет от 27 ноември 2019г.

В изпълнение правомощията на Областния управител от Закона за администрацията е извършен контрол по законосъобразността на решенията, приети на заседанието на Общинския съвет. Областният управител смята решенията по 20 от точките за незаконосъобразни.

Предложенията на нито една от тези точки не са разглеждани от постоянните комисии към общинския съвет. Това прави решенията по точки 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 20, 21 и 22,  взети в нарушение на административно производствените правила, а решението по т. 21 е прието и при противоречие с материалноправни разпоредби.

В аргументите и мотивите на областния управител се казва: „Дейността и работата на Общински съвет „Тунджа” нормативно се урежда от действащия към момента на вземане на посочените решения Правилник за организацията и дейността на общинския съвет, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация. В  глава девета от Правилника „Внасяне, обсъждане и приемане на проекти за решения и други актове на общинския съвет” е уредена процедурата за вземане на решения, а именно –  постъпилите проекти за решения се разпределят от председателя на съвета за обсъждане в постоянните  комисии, като се определя водеща такава в случаите когато се налага обсъждане в повече комисии. Едва след разглеждане и мотивирани становища от комисиите и мотивирано становище от водещата комисия  с което се предлага приемане, допълване, изменение или отхвърляне, проекта за решение се внася в общински съвет за разглеждане. В конкретния случай, взетите по посочените точки решения, не са обсъждани от постоянните комисии. С оглед изложеното, решенията са приети в  нарушение на административно производствените правила въведени с глава девета от Правилника. Нарушението на посочените правила е съществено, тъй като текстът на чл. 99, ал. 2 от Правилника има императивен характер – проектът за решение се обсъжда и гласува, след като общинския съвет изслуша становището на водещата комисия, становището на вносителя и становищата на други комисии, на които той е бил разпределен.

Конкретно решението по т. 21 от дневния ред на заседанието на Общински съвет „Тунджа“, касае част от недвижим имот в с. Кукорево, отреден за спортен комплекс, по отношение на който се учредява безвъзмездно право на ползване. Имотът предмет на решението, представлява спортен обект по смисъла на чл. 102, ал. 1 от ЗФВС, поради което попада под режима на Закона за физическото възпитание и спорта. ЗФВС е в сила от 19.01.2019 г. С текста на чл. 103, ал. 2 от ЗФВС законодателят е предвидил, че условията и редът за използването на обектите по ал. 1 се определят с правилника за прилагане на закона и наредба на съответния общински съвет – за спортни обекти – общинска собственост. ЗФСП предвижда конкретни разпоредби, различни от общия Закон за общинската собственост, за разпореждането със спортните обекти, които в случая не са съобразени.

Налице и изискване да бъде приета наредба за реда на управление на спортни обекти в община „Тунджа“, каквато общината няма.

При това положение решението на Общински съвет „Тунджа“, взето по т. 21 от дневния ред на заседанието се явява незаконосъобразно и като постановено при съществено нарушение на материалноправните разпоредби на ЗФВС.

Предвид тези мотиви областният управител връща за преразглеждане 20 от решенията на втората сесия на Общински съвет „Тунджа“.