НАП стартира приема на корпоративни декларации

Формулярите се подават онлайн до 30 юни 

 

От 1 март фирмите подават годишните декларации за облагане с корпоративни данъци през Портала за електронни услуги на НАП. Декларацията се подава само по интернет с квалифициран електронен подпис (КЕП). С тази декларация се подава и годишен отчет за дейността. Юридическите лица подават декларациите си от 1 март до 30 юни за пръв път през 2021 г., според последните промени в законодателството. До момента в системата на ямболската агенция са регистрирани 50 формуляра.

Срокът за плащане на корпоративния данък е 30 юни. Плащането на задължението към хазната може да стане във всяка банка с попълване на вносна бележка за плащане към бюджета. Други варианти за плащане са чрез интернет или с пощенски запис за данъчно плащане. Неподаването на декларациите се санкционира, като минималната глоба е 500 лева за юридическото лице и 200 лева за управителя на фирмата, напомнят от НАП.

Очаква се в началото на другата седмица да бъде достъпна и електронната предварително попълнена данъчна декларации за облагане на доходите на физически лица. Тя ще е достъпни в Портала за е-услуги на НАП. Потребителите, които имат персонален идентификационен код (ПИК) или квалифициран електронен подпис (КЕП) ще имат достъп до въведената информация за получени от тях доходи от трудови правоотношения,  граждански договори и хонорари, доходи от наем, получени суми от продажби в Интернет, данни за закупен стаж и информация за прехвърляне на превозно средство. Издаването на ПИК е безплатно и става във всеки офис на НАП в страната, независимо от постоянния адрес на лицето, уточняват от приходната агенция.

Помощ при деклариране, както и повече информация за плащането на данъци, може да получите на телефона за данъчна информация 0700 18 700 на цената на един разговор според тарифния план на абоната.