От 7 февруари 2017 г. в община „Тунджа“ стартира изпълнението на втори проект по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014-2020 г.
Проект „Хоризонти“ – чрез образователна интеграция към пълноценна социализация в малките населени места от селски тип“ се финансира по процедура „Образователна интеграция на учениците от етническите малцинства и/или търсещи или получили международна закрила“. Стойността на одобреното финансиране е 535 125,15 лв., а продължителността на дейностите е 24 месеца.
Бенефициент по проекта е Община „Тунджа“, а партньори 10-те общински училища – ОУ „Христо Ботев“, с. Ботево, ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, с. Бояджик, ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, с. Веселиново, ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, с. Дражево, НУ „Васил Левски“, с. Завой, НУ „Св. Климент Охридски“, с. Крумово, ОУ „Христо Ботев“, с. Кукорево, ОУ „Св. Паисий Хилендарски“, с. Роза, СУ „Св. Паисий Хилендарски“, с. Скалица и ОУ „Васил Левски“, с. Тенево и Сдружение „Център за образователни и социални инициативи“ (ЦОПСИ) –гр. Ямбол.
Основната цел на проекта е да бъдат подпомогнати учениците от малките населени места от селски тип, включени в състава на община „Тунджа“ и произхождащи от етническите малцинства да се изградят като пълноценни граждани и да постигнат успешна професионална, социална и творческа реализация.
Конкретните цели на проекта са насочени към: гарантиране на равен достъп до училищно образование; осигуряване на допълнителна подкрепа за преодоляване на обучителни затруднения на ученици от етническите малцинства; допълнителни дейности и инициативи за взаимно опознаване на учениците от различните етноси и възпитаването им в дух на толерантност; осигуряване на психологическа подкрепа на учениците; въвеждане на модели на родителско участие.
Основните дейности по проекта са:
1.Организация и управление на проекта.
2.Информиране и публичност.
- Допълнителни занимания по български език за учениците, за които българския език не е майчин.
4.Допълнителни занимания със застрашени от отпадане ученици от етническите малцинства и учениците, търсещи и получили международна закрила. „Работилници за развитие“ –сформиране и провеждане на допълнителни занимания в ателиета за сценично изкуство и литературни композиции.
- Допълнителни занимания със застрашени от отпадане ученици от етническите малцинства и учениците, търсещи и получили международна закрила. „Работилници за развитие“ –сформиране и провеждане на допълнителни занимания в творчески ателиета „Журналист“.
- Подобряване на образователната среда в училища извън ромските махали, в които интегрирано се обучават ученици от етническите малцинства и ученици, търсещи и /или получили международна закрила. Подбор, обучение и назначаване на училищни сътрудници в общинските училища –партньори по проекта. Ще бъдат назначени 10 училищни сътрудници – по един във всяко от общинските училища.
7.Подобряване на образователната среда в училища, извън ромските махали, в които интегрирано се обучават ученици от етническите малцинства и ученици, търсещи и /или получили международна закрила. Провеждане на образователни екскурзии.
- Осигуряване на психологическа подкрепа на учениците от етническите малцинства и за учениците, търсещи и получили международна закрила. Ще бъдат назначени по проекта 2-ма психолози.
- Насърчаване включването на родителите в училищния живот чрез прилагане на модел на родителско участие- родители училищни доброволци. Сформиране на групи за активни родители –доброволци в училище. Подготовка и провеждане на специални събития в общността.
Проектът ще допринесе за устойчивото развитие и надграждането на общинските образователни и интеграционни политики и за подобряване на образователната среда в 10 –те общински училища. В дейностите ще бъдат обхванати поне 460 ученици от целевата група, както и ученици, които не са от етническите малцинства.
Осъществяването на проекта в мрежа и чрез подхода на партньорството между общината, общинските училища и сдружение, с опит в прилагане на интеграционни политики, обезпечава в по-голяма степен очаквания положителен ефект от мерките и дейностите и ще допринесе за по-доброто взаимодействие между местна власт, образователните институции и местните общности.
You must be logged in to post a comment.