24 запечатани търговски обекта, 145 акта за неиздаване на касови бележки и разлики в касовите наличности, три зали с установени нарушения при извършване на хазартна дейност и над 800 проверки на Националната агенция за приходите по Южното Черноморие за месец юли са резултатите от контролната кампания на приходната агенция по спазване на данъчното и осигурително законодателство през активния летен туристически сезон, съобщават от НАП. Продължават и целодневните наблюдения на служителите от звеното за фискален контрол на складове за плодове и зеленчуци и хранителни продукти в Ямбол и региона. Засиленият контрол подобрява фискалната дисциплина, данъчните отчитат също и устойчива тенденция при доброволното спазване на правилата и изискванията. Под активно наблюдение са поставени над 2000 обекта. В рамките на продължаващата кампания при извършването на контролни покупки активно се прилага способът „таен клиент“. Данъчните инспектори извършват и явни наблюдения, при които в рамките на няколко дни в реално време се следят продажбите и резултатите се сравняват с предходни периоди.
От НАП апелират да се изискват касови бележки при всяка покупка и напомнят, че и през тази година гражданите също могат да осъществяват контрол върху отчитането на приходите чрез изтегляне от Goodle Play или App Store на мобилното приложение на НАП – NRAMobile. То дава възможност при сканирането на QR кода на издадена касова бележка веднага да се провери дали тя е регистрирана в НАП. Защо е важно да получим касов бон. Първо това гарантира, че търговецът плаща данъци, които влизат в държавната хазна и на второ място това е документ, който се изисква при рекламация на стоката.
Сигнали за неиздаване на касови бележки и данъчни нарушения могат да се подават на телефона на НАП 0700 18 700 или по електронна поща на адрес infocenter@nra.bg
You must be logged in to post a comment.