От днес всички автомобили трябва да са с гуми, предназначени за зимни условия. По закон от 15-ти ноември до 1-ви март превозните средства трябва да се движат с гуми, чийто грайфер е с дълбочина най-малко 4 милиметра.
Междувременно продължават засилените проверки на КАТ по пътищата в рамките на акция „Зима“. В последния етап от акцията проверките ще са фокусирани върху готовността на автомобилите за зимни условия.
За да можем да разчитаме на характеристиките на един автомобил, много важно е да му осигурим необходимото сцепление – на практика автомобилната гума дава контакта на автомобила с пътя.
4 мм трябва да е дълбочината на грайфера на гумата за зимни условия.
Има и летни гуми с такива дълбочина на грайфера, но според експертите те не са подходящи за зимни условия.
При гумите сцеплението идва от сместа на протектора – лятната гума работи до 7°, при по-ниски температури тя става много твърда и не дава необходимото сцепление, докато зимните гуми са произведени така, че и при ниски температури запазват своята еластичност.
Каква информация ни дава етикетът?
Етикетът на гумите дава важна информация – включително за дължината на спирачния път. Но с летни гуми върху сняг изходът може да е фатален.
Зимната гума спира на 25-ия метър, докато лятата гума ще спре чак на 53-тия метър. Това е два пъти по-голямо разстояние. При тежки зимни условия общата подготовка на автомобила е много важна.
You must be logged in to post a comment.