Близо 33 млн. лв. ще се инвестират във ВиК мрежата в област Ямбол
Близо 33 млн. лв. с ДДС ще се инвестират в подобряване на състоянието на водоснабдителната и канализационната мрежа в област Ямбол. ВиК операторът вече кандидатства за финансиране на проекта от Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“.
Това съобщи в Ямбол днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. В областния център тя участва в дискусия на тема регионално развитие и европейска солидарност.
Инвестиционното предложение включва инвестиции в двете агломерации в областта с над 10 000 е.ж. – Ямбол и Елхово. При изпълнението на проекта се предвижда да бъдат реконструирани външни довеждащи водопроводи и да се реконструира и разшири водопроводна мрежа с обща дължина 34,3 км. Над 8 км е дължината на канализационната мрежа, която ще се реконструира и разшири. Със средства от проекта ще се надгради и ГИС системата за нуждите на „ВиК“ ЕООД, гр. Ямбол.
Над 27 млн. лв. се инвестират в областта по управляваната от Министерството на регионалното развитие и благоустройството Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020 г. С тях се финансират 14 проекта, от които 11 за почти 21 млн. лв. са на общини. Три са на Министерствата на образованието и науката и на здравеопазването на стойност почти 6,5 млн. лв.
По програмата вече са изпълнени 5 проекта на община Елхово за енергийна ефективност – обновени са районни полицейски управления, читалище „Развитие 1893 г.“, сградата на общинската администрация, Етнографско – археологически музей и 11 жилищни сгради със 188 домакинства. В община Ямбол е изпълнен проект за енергийна ефективност на Професионалната гимназия по земеделие „Христо Ботев“ с капацитет 291 лица.
В Ямбол регионалният министър информира, че през тази година в региона предстои реализация на важни пътни проекти. Около 1,8 млн. лв. ще бъдат осигурени за доизграждане на източния обходен път на Ямбол. Ще се пристъпи и към доизграждане на южния обход, за който вече са приключени процедурите по отчуждаване на имоти. Стойността на проекта е за над 17 млн. лв., от които 12 млн. лв. за строителството на ж.п. надлез и 5 млн. лв. за изграждане на пътната отсечка.
Министър Аврамова подчерта, че за проекта ще се търси финансиране за поетапно изграждане. Предстои да започне ремонт и на пътя Елхово – Скалица. Приоритетно ще се ремонтират 5 км от шосето, които са в най-лошо състояние заради наличие на свлачища и слягания. Поетапно ще се рехабилитират и участъци по 39 км трасе на пътя II-53-Ямбол-Калчево-Челник-Тамарино-Средец. Министърът потвърди подкрепата си за строителството на четирилентов път между Ямбол и Сливен и обособяване на икономическа зона около него. Тази година ще бъде възложено прединвестиционно проучване. Очаква се проектът да кандидатства за европейско финансиране в следващия програмен период.
„Ще продължим да търсим възможност за конструктивен диалог с всички превозвачи във връзка с тол системата, която ще заработи в тестови режим от 16 август, защото смятаме, че тази реформа трябва да бъде въведена в България“, коментира регионалният министър пред журналисти. По думите й 67% от българските граждани подкрепят въвеждането й, защото в момента 2/3 от пътните такси за ремонт и пътно поддържане се събират от винетките за леки автомобили. Останалата 1/3 е от тежкотоварния трафик, който всъщност руши българските пътища. „Над 90% от въпросите, които ми задават хората във всички населени места, в които се срещам с тях, са за пътища. Всички искаме да караме по хубави пътища. Ще продължавам да търся конструктивен диалог, тази реформа, колкото и трудна да е, да бъде доведена до край“, коментира Аврамова. Според нея с темата е възможно да се спекулира по чисто политически причини.
На този етап е планирано само 50% от републиканската пътна мрежа, което е 10 800 км, да бъде включена в обхвата на тол системата. Част от тях ще бъдат с нулева ставка, което означава, че няма да се събират пътни такси, защото участъците не са в добро експлоатационно състояние. Останалите 10 хил. км републикански пътища ще бъдат без тол такса, както и още 20 хил. км общински пътища, за които не се изисква такава. „Никой от превозвачите в момента не може да даде точна справка за това колко пари ще плати при един курс на негов тежкотоварен автомобил през България, тъй като ние все още не сме представили актуалната пътна карта с платени отсечки“, коментира още Аврамова и добави, че всички сметки за един курс при това положение са некоректни.
Тя съобщи още, че на 2 април е направена техническа свързаност между тол системата и системата на Агенция „Митници“ и в момента тече синхронизиране на базата данни. Изгражда се и връзка със системата на МВР, където изискванията за сигурност налагат по-сложни процедури, но като техническо изпълнение и свързаност ще имаме готовност да въведем тол системата. Разчитаме на конструктивен диалог, в който да намерим най-вярното решение за България.
You must be logged in to post a comment.