Господин Марков, какви са приоритетите ви свързани с Ямбол и региона като водач на листата на “Има Такъв Народ” за 31 МИР? Имате ли визия за така наболелия проблем с болницата, например?
В регионален план, ние от “Има Такъв Народ”, сме изготвили план за решаване на този казус, като болницата се раздели на две основни дейности. Първата е последните 3 етажа да се превърнат в Хоспис за стари и болни хора без придружители и в невъзможност техни близки да се грижат за тях, но имащи възможност да плащат за това. Така приходите от тази дейност да помагат, а защо и да не покриват по-голяма част от разходите за останалата основна цел, лечението на населението на областта и не само.
Втората дейност е изработване на програма за социални придобивки на лекари и сестри: жилища с преференциални и предвидими условия за кредитиране и гаранционен фонд към Болницата и община Ямбол. Квалификация към престижни специалисти, които да идват и извършват, заедно с нашите, лечения на пациентите.
Друг наш приоритет е даване възможност на малкия и средния бизнес за развитие. Даване възможност с безлихвени кредити на производите за поставяне фото волтарици което ще ги облекчи от плащане високи сметки за ток. Подпомагане производителите да реализират продуктите директно. Така ще помогнем и на производители и на потребители, за едните по ниски цени на пазара, а за другите избягвайки прекупвачи по-висока печалба и възможност за развитие.
Какви са приоритетите ви в областта на инфраструктурата?
Друг наболял проблем в областта е инфраструктурата. Нашето предложение е да се направят две основни неща: изграждане на скоростен 4-ри лентов път между граничен пункт „Лесово“ и гр.Ямбол, с връзка на магистрала „Тракия“ при с.Веселиново; изграждането на индустриална зона между гр.Ямбол и гр.Сливен и по продължението на магистрала „Тракия“, като община Ямбол да участва с европроект за инфраструктура за това.
В момента успоредно с предизборната кампания, ИТН събира подписка за иницииране на референдум. Какво следва, ако се съберат нужните подписи за референдума?
Необходимият брой подписи е 400 000 и при успешното им събиране Народното събрание е длъжно да проведе референдума, заедно с най-близките избори (в случая местните през есента). Ако тогава гласуват поне толкова избиратели, колкото на предните избори (тези от втори април), и ако 50%+1 са гласували “За” свикване на Велико народно събрание – парламентът е длъжен да се разпусне и да се свика Велико народно събрание. То ще обсъжда въпроса от референдума и е длъжно да изпълни волята на гражданите за промяна в Конституцията.
Какви са основните разлики между Парламентарна и Президентска република и какви са плюсовете на Президентската?
Основните разлики при Президентската република са следните:
-Президентът, който е начело на Изпълнителната власт, е пряко избран от народа. Така той има много по-голяма представителност и легитимност, отколкото един Премиер в Парламентарна република, където хората са гласували не за него конкретно, а за цялата партия.
-Президентът предлага правителството и то трябва да получи подкрепа с Вот на Доверие от Парламента;
-Тъй като често Президентът и правителството нямат мнозинство в Парламента, те са много по-стриктно следени и привиквани на парламентарен контрол в Народното събрание;
-Изборите за Президент ще са в различно време от парламентарните избори, което е още една гаранция, за това, че двете власти няма да са порочно свързани и оплетени една с друга, както е сега;
-Реално Президентът ще е с много по-голямо носене на лична отговорност, отколкото е сега Премиерът. Защото ще е избран пряко от гражданите. Ще има ясна мандатност – до 2 мандата. И ще може да бъде контролиран и отстраняван от Парламента;
– Други плюсове са, че при Президентската република има много по-видимо и работещо разделение между трите власти – Законодателна, Изпълнителна и Съдебна! В България вече над 30 години, Изпълнителната власт командва в разрез с Конституцията Законодателната власт и се налага над нея, което се видя най-ясно при управлението на ГЕРБ. Там Министър-председателят разпореждаше на депутатите – кой закон да гласуват и кой да отхвърлят, и дори ги обещаваше на другите партии, за да подкрепят техни законопроекти!
Как ще коментирате интервюто дадено от един от отцепниците от ИТН, бившият депутат от “Продължаваме Промяната” – Георги Георгиев?
За мен като български офицер, честта и моралът са на пиедестал и такива деиствия като пазаруване на народни представители са равни на държавна измяна. Затова смятам, че прокуратурата е редно да се самосезира и да разследва случая. Такова поведение от страна на Кирил Петков като действащ Министър-председател е меко казано недопустимо.
Това че никоя от медиите от кръга „Капитал“, както и националните медии не отрази случая и не покани Георги Георгиев на интервю, е стряскащо и показва много ясно зависимостите на повечето медии.
You must be logged in to post a comment.