Системите, при които се плаща пътна такса за време (седмица/месец/година) – винетките, ще трябва постепенно да бъдат прекратени.
Това означава, че пътните такси, като тези в България, ще трябва да бъдат постепенно променени.
Сега ЕС има законова рамка, определяща пътните такси за камионите, но таксите за частните автомобили се определят от националните правителства.
В следващите 12 месеца предстоят още предложения, включително за стандартите за количеството вредни газове от автомобили и микробуси след 2020 година, както и въвеждането на норми за газовете при тежкотоварните превозни средства.
Предвижда се по-замърсяващите коли да плащат по-висока такса.
„Европа в движение“, както е наречен новият подход в превозите, се очаква да доведе до:
- по-безопасно движение по пътищата;
- по-справедливи системи за пътно таксуване;
- по-малки количества на въглеродния диоксид, по-малко замърсяване на въздуха, по-малко задръствания по пътищата;
- по-малко бюрокрация за предприятията;
- помощ в борбата с незаконното наемане на работна ръка и осигуряване на подходящи условия за работа и време за почивка на заетите в превозите.
До 2025 г. ЕС ще направлява този преход със законодателни актове и мерки за подпомагане, включително инвестиции в инфраструктура и научни изследвания.
You must be logged in to post a comment.